Kuvaus

Ahola-Cloud on pilvessä toimiva varastonhallinta Casio V-R200 ja V-R7100 kassajärjestelmille
Premium-versiossa on monipuolinen varaston ja inventaarion hallinta. Ravintoloissa ja koko Horeca -liiketoiminnassa välttämättömät alkoholivaraston raportointiin liittyvät toimenpiteet nopeutuvat ja automatisoituvat.
Näin pilvipalvelu tuo ravintolallesi kilpailuetua
Toimialatuntemus. Nopeasti muuttuvassa ravintolatyössä yhdeksi merkittävimmäksi kilpailueduksi on muodostunut kyky ennakoida kuluttajien tarpeita ja asiakkaiden kiinnostuksen kohteita. Sinä voit parantaa tätä asiakastuntemustasi huomattavasti hyödyntämällä mahdollisimman tehokkaasti tietoa jota kassajärjestelmäsi tuottaa sinulle.
Käyttökokemus. Yhteneväinen ja sujuva työskentely antaa aina hyvän vaikutelman. Kassaohjelmiston ominaisuudet vaikuttavat paljon toimintaasi. Mahdollistaako se asioita vai hankaloittaa niitä? Kasvaako järjestelmä yrityksesi kanssa ja tuoko se uusia mahdollisuuksia? Mihin sinä haluat keskittyä ravintoloitsijana, kuinka tärkeänä pidät perusteltujen päätösten tekemistä ja paljonko tiedonkeruu ja työstäminen maksaa sinulle nyt?
Ahola-Cloud on koko kassajärjestelmän ohjauskeskus
Parhaimman hyödyn saat kassajärjestelmästä, kun Sinulla on pilvipalvelu käytössäsi. Ahola-Cloud palvelulla ohjaat kaikkia kassayksikköjä, jotka on liitetty pilvipalveluun. Mikäli Sinulla on useita kassoja, ei ole järkevää ylläpitää tuotetietoja ja hakea raportteja yksitellen joka kassalta, vaan siirtyä keskitettyyn hallintaan.
Ahola-Cloud aktivoidaan kassapäätteessä ja tiedot alkavat heti synkronoitua pilveen. Hetkelliset internetyhteyden katkeamiset eivät vaikuta mitenkään myyntiin, sillä tiedot siirtyvät takautuvasti taas kun yhteys taas palautuu.
Seuraa myyntiä
Kaikki myynti siirtyy kassoista reaaliaikaisesti turvalliseen pilveen. Pääset käsiksi tietoihin mistä tahansa päätelaitteelta, joka on kiinni internetissä. Näet yhdellä silmäyksellä tärkeimmät avainluvut ravintolasi myynnistä (dashboard).
Saat helposti seurattua kiireisimpiä myyntiaikoja joka helpottaa ja tehostaa työvuorolistojen suunnittelua. Myös kausimyyntipaikoista saat asiakaspaineraportit nopeasti.
Seuraa kannattavuutta
Pystyt seuraamaan kannattavuutta, katetta ja hävikkiä varaston ja myynnin kautta. Teet helposti viranomaisraportit alko-tuotteista. Inventointi helpottuu huomattavasti.
Analysoi tietojasi
Pystyt tarkastelemaan myyntitietojasi eri näkökulmista ja löydät niistä trendejä sekä liiketoiminnan kannalta tärkeitä asioita. Näet myyntisi reaaliajassa, näet tuotteiden menekin ja myynnin kehityksen.
Nopeuta työskentelyä
Pystyt tekemään varastoon kirjaukset, vaikka käyttämällä puhelinta jossa on viivakoodin lukuominaisuus. Kirjanpitoon saat siirrettyä tarkat raportit suoraan pilvestä, voit unohtaa kuittien säilyttämisen.
Seuraa varastoasi reaaliaikaisesti
Näet heti tuotteet joita sinun pitää tilata lisää. Seuraamalla menekkiä tiedät paljonko tuotetta pitää tilata. Reseptiikan avulla helpotat esim. drinkkien ja annosten seurantaa varastossa. Voit seurata ja perustaa useita varastoja ravintolaan.
Voit käyttää varastokirjauksissa viivakoodinlukijaa tai päätelaitetta joka pystyy lukemaan viivakoodin. Voit silloin kirjata tuotteet suoraan varastoon lähetyslistalta.
Turvallisuus
Pystyt muokkaamaan kassojen tuotteita ja hintoja sekä verokantoja. Voit seurata tilitysprosessia ja myyjiä. Kaikki tapahtumat tallentuvat pysyvästi, myös muutokset ja poistot. Yksittäisistä kuiteista lähtien.
Vaivaton valinta
Kassajärjestelmän ja pilven käyttöönotto koulutuksineen on markkinoiden tehokkain. Palvelun hallinta ja muokkaus on mahdollista täysin itsenäisesti. Ahola-Cloud ei vaadi investointeja palvelimiin tai asennustyöhön. Lisäksi Ahola-Cloudin laskutus perustuu kiinteään kuukausihintaan ja palvelusta koituvat kustannukset ovat vaivatonta budjetoida.
Varastonhallinta pilvessä

Ahola-Cloud Basic versiossa voit paikasta ja laitteesta riippumatta seurata myyntiä selkeässä graafisessa näkymässä. Eli kaikki myyntitietosi ovat keskitetysti saatavilla, myös kuittikopiot.
Voit tarkastella myynnin kehittymistä yksityiskohtaisesti raportoinnin avulla. Tarvittaessa voit etsiä kuiteista esimerkiksi maksutavalla, summalla, korttinumerolla, tuotteella.
Etäkäytön avulla voit muuttaa kassapäätteiden hintoja, verokantoja tai kampanjoita tilanteen mukaan paikasta riippumatta, sinun ei tarvitse tulla vaihtamaan hintatietoja ravintolaasi.
Premium-versiossa on varastonhallinta, jolla voit hallita varastoasi tehokkaasti hyödyntäen tuotteitta, ainesosia ja reseptejä. Reseptien avulla voit poistaa varastosta useita eri ainesosia kerralla, kun myyt tuotteen, esimerkiksi Mojiton. Varastosi vähenee vain kassamyynnin tai hävikin kautta.
Myyntituote on kassassa annoksina, varastossa pulloina tai laatikoina ja ostoerinä vaikkapa lavana.
Haluatko seurata ravintolassasi, eri varastoja, kuten viinibaarin ja terassin varastoja?
Ahola-Cloud Premium tukee monivarastoja joka mahdollistaa varastomäärittelyn jopa tuotekohtaiselle tasolle ja voit tehdä varastonsiirtoja mm. eri ravintolatoimipisteiden välillä.