Nets Kauppiassopimus

EtusivuNets Kauppiassopimus

Nets Kauppiassopimus

85.00 

Tee kauttamme Nets Kauppiassopimus korttimaksujen vastaanottoa varten!

  • Yhteensopiva Nets, Verifone ja Poplatek -maksupäätteiden kanssa
  • Yhteensopiva kaikkien pankkien kanssa
  • Nets Oy veloittaa erikseen korttimaksun per tapahtuma voimassaolevan hinnastonsa mukaisesti

Kuvaus

Näin tilaat Kauppiassopimuksen kauttamme
Mikä on Kauppiassopimus?
Kuinka nopeasti maksut tilitetään Kauppiaalle?
Millaisissa erissä korttimaksut tilitetään?
Mistä voin seurata korttitapahtumien tilityksiä?
Kuinka voin vastaanottaa muita korttityyppejä (esim. Diners Club ja AmEx)?


Näin tilaat Kauppiassopimuksen kauttamme

  1. Ensin Sinulla tulee olla tiedossa maksupäätteen malli, jonka haluat tilata. Myyntimme avustaa Sinua tarvittaessa laitteen valinnassa puhelimitse tai sähköpostitse.
  2. Tilaa Kauppiassopimus maksupäätteen tilauksen yhteydessä.
  3. Vastaanotettuamme tilauksesi, saat linkin sähköisen sopimuksen täydentämiseen.
  4. Kauppiassopimuksen käsittelyssä menee muutamasta päivästä muutamaan viikkoon. Jos tilaus on kiireellinen, merkitse se tilauksen lisätietoihin.
  5. Toimitamme käyttövalmiina maksupäätteen, johon on liitetty yrityksesi Kauppiastiedot eli pankkiyhteystiedot tilityksiä varten.

Mikä on Kauppiassopimus?

Maksupäätteen korttitapahtumien tilitys hoituu kätevästi Nets Oy:n kautta, kun Kauppiaalla on voimassaoleva Nets Kauppiassopimus. Nets Oy Kauppiassopimukseen kuuluu Visa- ja MasterCard-korttien debit- ja credit-korttitapahtumien sekä Visa Electron-, V PAY-, Maestro- sekä Lounaskortti- ja Virikekortti-tapahtumien tilittäminen Kauppiaalle. Kauppiassopimuksesta käytetään myös nimiä kauppiaspalvelu, korttien vastaanottopalvelu tai korttitilityspalvelu.

Kuinka nopeasti maksut tilitetään Kauppiaalle?

Nets Oy maksaa kauppiaalle sirumaksupäätteellä vastaanotetun virheettömän tapahtuma-aineiston kahdessa pankkipäivässä. Tilitysaika lasketaan siitä pankkipäivästä, jolloin Nets Oy on vastaanottanut aineiston. Jotta tapahtumat saavat saman päivän aikaleiman, tulee aineiston saapua Nets Oy:lle klo 19 mennessä. Maksupäätteen lähetysaika asetetaan yöaikaan ja sitä on mahdollista muuttaa kauttamme. Esimerkiksi ravintoloilla lähetysaika asetetaan tyypillisesti klo 05 jälkeen aamuyöstä, jotta lähetys ei tapahtuisi kesken myyntiaikaa.

Kahden pankkipäivän tilitysajan edellytyksenä on, että korttimaksut on vastaanotettu kauppiasohjeiden mukaisesti sirumaksupäätteellä ja korttimaksuaineisto on virheetöntä. Tilitysaika koskee kaikkia Nets Oy:n tilittämiä korttityyppejä.

Kahden pankkipäivän tilitysajan edellytykset ovat:

  • sirumaksupääte
  • sirumaksamisen oikeat käytännöt: sirukortista luetaan siru, ja asiakas kuittaa maksun tunnusluvullaan
  • virheetön korttimaksuaineisto

Poikkeukset tilitysaikaan:

  • Etämyynnin, matkailupalvelualan ja lento-, juna- ja laivayhtiöiden tapahtumat maksetaan viidessä pankkipäivässä.
  • Manuaalisesti Nets Oy:ssä käsitelty tapahtuma-aineisto maksetaan yhdeksässä pankkipäivässä.
  • Muut kuin sirumaksupäätteellä vastaanotetut konekieliset tapahtumat maksetaan viidessä pankkipäivässä.

Mitä jos maksut eivät ole tulleet tilille?

Mikäli tilitykset eivät jostain syystä ole tulleet perille määräajassa, asiakaspalvelumme auttaa Kauppiasta ongelman ratkaisussa, jos Kauppiaspalvelu ja maksupääte on tilattu kauttamme. Nets Oy ohjaa maksut tilityksistä liiketunnuksen ja toimialakoodin perusteella liikkeen ilmoittamalle pankkitilille, edellyttäen että tiedot ovat maksupäätteellä oikein. Puuttuvat tai epäselvät tiedot hidastavat korttitapahtumien tilitystä tai voivat johtaa aineiston hylkäämiseen.

Millaisissa erissä korttimaksut tilitetään?

Kauppias voi itse valita, millaisissa erissä maksupäätetapahtumat tilitetään.

Viitteelliset tilitykset

Nets Oy maksaa viitteelliset tilitykset Kauppiaan tilille kulloinkin voimassaolevan kauppiashinnaston mukaisella provisiolla vähennettynä. Tapahtumat voidaan maksaa joko erä- tai päiväkohtaisesti maksupäätteen lähettämän aineiston mukaisesti. Tilitystapa ei vaikuta Nets Oy:n perimiin provisioihin. Koostetun tiedon provisioista saat Korttitilitysten raportointipalvelusta.

Viitteellinen päiväkohtainen tilitys

Maksupäätteestä lähtee Netsiin kolme erää (debit-, credit- ja electron-korttierät). Nets niputtaa kaikki korttityypit yhdeksi eräksi, jolloin Kauppiaan tilille maksetaan kolmen erän sijaan vain yksi erä. Tämän johdosta pankin perimät palvelumaksut pienenevät. Tiliotteella näkyy yksi nettosumma ja tilitykset voit täsmäyttää erätasolla Korttitilitysten raportointipalvelun avulla.

Provisioviitteellinen tilitys

Maksupääte lähettää Netsiin kolme erää (debit-, credit- ja electron-korttierät). Nets maksaa maksupäätteen lähettämät erät korttityypeittäin. Tiliotteella näkyvät jokaisen erän nettosummat ja viite sisältää provisiotiedon.

Liiketunnusviitteellinen tilitys

Maksupääte lähettää Netsiin kolme erää (debit-, credit- ja electron-korttierät). Nets maksaa maksupäätteen lähettämät erät korttityypeittäin. Tiliotteella näkyvät jokaisen erän nettosummat ilman provisiotietoa. Liiketunnusviitteellinen tilitystapa mahdollistaa maksupäätteeseen ohjelmoidun yksilöllisen päätekohtaisen tiedon välittymisen tiliotteelle. Kysy meiltä lisätietoja tarvittaessa.

Bruttotilitys

Suosittelemme Bruttotilitystä! Bruttotilityksessä korttimaksutapahtumat tilitetään täysimääräisinä ja palvelumaksu veloitetaan erikseen kerran kuussa. Tilityksiä on helpompi seurata, mikä säästää aikaasi. Bruttotilityksestä Nets Oy perii palveluhinnaston mukaisen kuukausittaisen palvelumaksun.

Bruttotilityksen hyödyt

  • Helpompaa ja yksinkertaisempaa: Yksi päivittäinen tilityserä, joka sisältää kaikki kauppiaan vastaanottamat korttimaksut täysimääräisinä.
  • Nopeampaa: kirjanpito ja täsmäytys nopeutuvat.
  • Edullisempaa: tilityserien vähentyessä pankin palvelumaksut pienenevät ja kirjanpidon kustannukset laskevat.

Mistä voin seurata korttitapahtumien tilityksiä?

Voit seurata sinulle maksettuja korttitilityksiä sekä laskutettavia provisioita Korttitilitysten raportointipalvelusta (maksuton). Palvelun avulla voit tarkastaa, että Netsin maksamat tilitykset täsmäävät vastaanottamiesi korttitapahtumien kanssa. Mikäli Sinulla ei ole tunnuksia, voit tilata ne asiakaspalvelustamme sähköpostitse myynti(a)sv-oy.fi.

Kuinka voin vastaanottaa muita korttityyppejä (esim. Diners Club tai AmEx)?

Mikäli haluat vastaanottaa maksupäätteellä myös muita kortteja, Sinun tulee tehdä Kauppiassopimus erikseen muiden korttiyhtiöiden kanssa.

Kun korttiyhtiö on käsitellyt hakemuksen, korttiyhtiön ilmoittama liiketunnus tulee päivittää maksupäätteelle laitetoimittajan toimesta, ennen kuin kortteja voi vastaanottaa. Riittää siis että teet sopimukset yhtiöiden kanssa, ja ilmoitat liiketunnukset meille, niin hoidamme tietojen päivittämisestä maksupäätteellesi.